Teamlead kundtjänst E-commerce

Vi på XXXLutz erbjuder dig en spännande och inspirerande tjänst som teamleader för vår E-handels shop!

Välkommen till XXXLutz där vi förverkligar heminredningsdrömmar! Vi är inte bara inriktade på service och kundnöjdhet i våra möbelbutiker, utan också digitalt! Från beställning till leverans strävar vårt team efter att göra online-shopping för hemmet så trevligt som möjligt. Vårt vänliga Customer Care-team är tillgängligt via telefon, e-post och framöver även på andra plattformar!

Som en del av vårt team kommer du att axla ansvaret att sprida glädje till våra onlinekunder och dina medarbetare samtidigt som du tålmodigt hittar rätt lösning på varje problem. Som en empatisk ledare kommer du att främja teamarbete, stödja dina medarbetare och samordna kommunikationen med våra kunder för att erbjuda support före, under och efter beställningsprocessen i webbshoppen.

Du kommer vara en central kontaktperson med ansvar att samordna kontakter med andra avdelningar såsom inköp, logistik och externa leverantörer för att säkerställa en smidig process. Vi söker en kommunikativ och pålitlig ledare med empati och glädje i att hjälpa till att forma kundorienterade processer. Eftersom arbetet ger dig stora möjligheter att påverka, förändra och kontinuerligt förbättra våra rutiner letar vi efter dig som har förmågan att skapa tydliga och hållbara lösningar samt implementera dessa i ditt team. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundkommunikation och kundservice samt personalansvar.

Vi erbjuder en tjänst i ett fantastiskt team med erfarna och hjälpsamma kollegor både i Sverige och internationellt. Under din utbildning kommer du få intern upplärning av vårt österrikiska team.

Kategori:
Team Leader E-commerce

Sysselsättningsnivå:
Heltid

Område:
Malmö

Varuhus:
XXXLutz

XXXLutz är en av de tre största möbelhandlarna i världen. Men hur stort är egentligen "XXXL"? Vi presenterar all viktig fakta och siffror om företaget och vår expansion i hela Europa!

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Se till att alla medarbetare känner till företagets, avdelningens och deras egna mål
  • Du ska analysera och optimera medarbetarnas arbetsmetoder och effektivitet
  • Gör årsschema och säkerställa att avdelningen har ett fungerande och hållbart löpande schema
  • Tillsammans med HR vara en aktiv del vid rekryteringar
  • Du är ansvarig för att uppdatera dig om nya riktlinjer från den svenska och utländska Organisationen och genom XXXLutz Digital´s Newsletter" och säkerställa att dessa implementeras och följs
  • Styr den dagliga kommunikationen mot kund ang. köpavtal eller avvikelser för dessa även ändringsmeddelande [AE], lager administration/kundorder samt leverantörers administration
  • Kommunicera och följa upp på avdelningens kampanjer, tickets och utgående sändningar till kunder
  • Säkerställa en hållbar kundupplevelse av den svenska nätbutiken genom att tillhandahålla en funktionell och smidig kundservice via mail, telefon & chat som även inkluderar sortimentsrådgivning.
  • Tillhandahålla en funktionell och smidig orderhantering
  • Kontinuerlig tillväxtutveckling och dokumentation av processer för att effektivisera hela kundvården.
  • Kontrollera köpavtal och övriga kunddokument
  • Kunskap och utbyte med teamet om de kommande kampanjerna
  • Det är ditt ansvar att rutiner följs inom dina ansvarsområden
  • Du håller teammöte en gång per månad och säkerställer att protokoll skrivs
  • Utbilda, träna och utveckla medarbetarna i samarbete med kundtjänst teamet i Österrike och HR i Sverige
  • Ha medarbetarsamtal två gånger om året med din personal
  • Läs veckorapporterna på intranät och uppdatera din personal
  • Delta i digitala teammöten med övriga kundtjänstteams medarbetare
  • Som teamleader utbildar vi dig gällande arbetsmiljölagstiftningen och arbetsmiljöreglerna som gäller
  • Tillgodogöra och följa regler och rutiner enligt personalhandboken
  • Tystnadsplikt gäller för all konfidentiell information som rör verksamheten

Dina kvalifikationer

Kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning.
  • Erfarenhet av personalansvar, helst inom e-handel
  • Minst 3 års yrkeserfarenhet av kundkommunikation/kundservice - helst inom B2C e-handel
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är meriterande.
  • Goda kunskaper i Excel och Office paketen.

Vi erbjuder:

  • Allsidiga, intressanta och ansvarsfulla ledaruppgifter
  • Kontinuerlig vidareutbildning tack vare vår interna personalutveckling.
  • Arbete i ett framgångsrikt, modernt och innovativt företag som ständigt expanderar.
  • Personliga utvecklingsmöjligheter och framtida karriärmöjligheter som motsvarar dina talanger och prestationer.

Tjänsten: En heltidstjänst på 40 timmar i veckan.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Plats: Bulltofta, Malmö.

Övrigt: Vi är anslutna till Unionens kollektivavtal.

Sista ansökningsdag: 2024, urval sker löpande.

DIN XXXLUTZ KARRIÄRMÖJLIGHET

Det är bara att ladda upp ditt CV och komplettera din ansökan med ett personligt brev och aktuella referenser. Vi ser fram emot att lära känna dig!

© 2024 XXXLutz KG

XXXLutz använder kakor. Om du fortsätter att surfa på denna webbplats godkänner du användningen av kakor.

Zustimmen