Löneadministratör

I positionen som löneadministratör är du spindeln i nätet i vårt backoffice som hanterar personalen i varuhuset, restaurangen och kontoret.

Du rapporterar direkt till vår VD och ledningsgrupp.

Som löneadministratör är du ansvarig för att samla in och dokumentera löneunderlaget till vår externa samarbetspartner.

Vilket gör att du jobbar efter strikta deadlines under en del av månaden.

I arbetet ingår även andra administrativa uppgifter såsom att sammanställa och redovisa anställnings- och löneuppgifter till ledningen och myndigheter.

Du kommer att ha tät kommunikation med ledningsgruppen, kollegor på vårt huvudkontor i Österrike, kollegor på vår arbetsplats i Malmö samt leverantörer och samarbetspartners.

Då arbetet innebär stora möjligheter att påverka, förändra och ständigt förbättra våra rutiner letar vi efter dig som har lätt för att skapa tydliga och hållbara lösningar. Du har ett strukturerat arbetssätt och sinne för detaljer.

Du tycker om att jobba självständigt men vi lägger även stor vikt vid att du har lätt för att kommunicera med andra på ett serviceinriktat sätt, då arbetet innebär en hel del direkt kontakt med andra.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av löneadministration och eventuellt ekonomi. Du har god kännedom om och vana vid att tolka lagar och avtal som reglerar lön och anställning. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av något löneprogram men goda kunskaper i Excel är en förutsättning.

Vi erbjuder en tjänst i ett fantastiskt team med erfarna och hjälpsamma kollegor både i Sverige och internationellt. Under din utbildning kommer du utöver intern upplärning även få möjlighet att gå externa utbildningar i löneadministration vid behov.

Kategori:
Löneadministration

Sysselsättningsnivå:
100 % 

Område:
Malmö

Anställningsform:
Vikariat T.o.m 31.08.2025 med möjlighet till förlängning

XXXLutz är en av de tre största möbelhandlarna i världen. Men hur stort är egentligen "XXXL"? Vi presenterar all viktig fakta och siffror om företaget och vår expansion i hela Europa!

Dina arbetsuppgifter

  • Nära samarbete med lönekontoret i Österrike och extern löneadministration

  • Skapa löneunderlag till extern löneadministratör

  • Skapa underlag och rapportera till ledning gällande personal

  • Registrera och säkerställa att nyanställda läggs in korrekt i databas inför anställning och lön

  • Nära samarbeta med ledningen vid personalfrågor

  • Skapa goda relationer med medarbetare och leverantörer

  • Utföra tidskorrigering och arbeta för att alla anställda följer rutiner

  • Kontroll och dokumentation av fakturor

  • Säkerställ att all anmälan sker mot statliga myndigheter vid behov, t.ex. TRR, Försäkringskassan, Kronofogden, AFA etc.

  • Hantera lönefrågor från anställda och myndigheter

  • Kontroll av löner

  • Hantera rekvisitioner till arbetsförmedlingen

  • Skicka sjukanmälningar till försäkringskassan, beräkning av årsinkomst osv.

  • Utfärda anställningskontrakt

  • Arkivering av dokument

  • Beställning av kontorsmaterial

  • Posthantering

  • Diverse administrativa uppgifter

Dina kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning.

  • Arbetslivserfarenhet inom administration med inriktning lön.

  • Kunskap om kollektivavtal och lagstiftning inom lön och arbetsrätt.

  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är meriterande.

  • Goda kunskaper i Excel och Office paketen.

Vi erbjuder: 

  • Kontinuerlig vidareutbildning tack vare vår interna personalutveckling.
  • Arbete i ett framgångsrikt, modernt och innovativt företag som ständigt expanderar.
  • Personliga utvecklingsmöjligheter och framtida karriärmöjligheter som motsvarar dina talanger och prestationer.
  • Vi är anslutna till Unionens kollektivavtal

DIN XXXLUTZ KARRIÄRMÖJLIGHET

Det är bara att ladda upp ditt CV och komplettera din ansökan med ett personligt brev och aktuella referenser. Vi ser fram emot att lära känna dig!

© 2024 XXXLutz KG

XXXLutz använder kakor. Om du fortsätter att surfa på denna webbplats godkänner du användningen av kakor.

Zustimmen